• Home
  • Nieuws
    • Dagnieuws
    • Wetenschappelijk nieuws
  • Wat heb ik?
    • Overzicht van ziektebeelden
    • Medisch nieuws
    • Leefstijl en gezondheid
      • Voeding
      • Bewegen
      • BMI Meter
      • Slaap
      • Vrije tijd en werk
      • Huis
      • Relatie en kinderen
      • Alcohol
      • Stress
      • Seks en soa’s
      • Eetstoornissen
      • Roken
      • Drugs
  • Symptoomchecks
  • Bijsluiters
    • Medicijnen
      • In het medicijnkastje
      • Medicijnen uit de apotheek
      • Gebruik en bijwerkingen
      • Medicijnen en kinderen
      • Medicijnen op reis
    • Alle bijsluiters op een rij
  • Naar de huisarts
    • Naar de huisarts
    • Checklist
    • Meest gestelde vragen in de huisartsenpraktijk
    • Doorverwijzing naar de specialist
  • Op reis
    • Vaccinaties
    • Checklist voor op reis
    • Medicijnen op reis
  • dec
    26
    2004

    Tv-reclame zet jongeren aan tot alcoholgebruik

    Jongeren die alcoholreclame zien hebben direct daarna meer zin in alcoholhoudende drank. Zij hebben het voornemen het komend weekend meer alcohol te drinken dan jongeren die alleen frisdrankreclame zien.

    Jongeren gaan na het zien van alcoholreclame ook positiever denken over alcohol. Dit blijkt uit een experiment met ruim 200 HAVO-VWO scholieren. Jongeren die alcoholreclame hebben gezien vinden alcohol drinken gezelliger, socialer of meer ontspannend dan jongeren die alleen frisdrankreclames hebben gezien. Ook geven ze aan meer alcohol te willen drinken in het komende weekend. In het experiment keken jongeren in groepsverband naar een videoband met een reclameblok, een televisieserie en nog een reclameblok. In totaal werden aan 229 jongeren van 12 t/m 18 jaar twaalf reclameblokken getoond met zes alcoholreclames of zes frisdrankreclames. De overige zes reclames waren bij beide banden hetzelfde. Na het zien van de band vulden de jongeren een uitgebreide lijst in met vragen over hun houding ten opzichte van alcohol en hun voornemen om te drinken.

    [27 december 2004]

    Bron: EXED®

    exed-admin (627) (0)
    Categorieën
    • Dagnieuws
    • Nieuws

    Over de schrijver

    exed-admin
← Verloskunde naar particulier bedrijf
Consumenten positief over het ontsmetten van pluimveevlees →
Zoek op symptoom of ziekte
Disclaimer

De informatie die op deze website staat, komt uit 2017.

Dagnieuws
Tv-reclame zet jongeren aan tot alcoholgebruik
26 december 2004
Bijsluiters

cbg-meb-logo

De bijsluiters zijn afkomstig van de Geneesmiddeleninformatiebank van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG). Het CBG beoordeelt en bewaakt de werkzaamheid, risico's en kwaliteit van geneesmiddelen voor mens en dier. Ook beoordeelt het CBG de veiligheid van nieuwe voedingsmiddelen voor de mens. Het CBG is een zelfstandig bestuursorgaan dat onder de Rijksoverheid valt en onafhankelijk beslist over de toelating en bewaking van geneesmiddelen voor de mens. Zie ook: www.cbg-meb.nl.

App: Diagnosehulp

schermafbeelding-2016-10-19-om-09-18-13De Diagnosehulp bevat interactieve vragenlijsten voor 263 ziektes. Door het invullen van een vragenlijst kunt u controleren of de symptomen van een bepaalde aandoening voor u van toepassing zijn. Per lijst zijn er gemiddeld 10 vragen. De Diagnosehulp is alleen beschikbaar als app voor iPhone en iPad. Download de diagnosehulp. Binnenkort is ook de Android-versie (voor o.a. Samsung) beschikbaar.

Richtlijnen CGR

CGR Logo

De informatie op deze website voldoet aan de nieuwe richtlijnen van het CGR voor medische informatie op internet. Tevens wordt voldaan aan de Code Publieksreclame (2015) voor geneesmiddelen van de Reclame Code Commissie.

Disclaimer

De informatie die op deze website staat, komt uit 2017.

  • Disclaimer
  • Privacystatement
  • Sponsoren
Contactgegevens
MixCom Publish
  • Branderweg 5A, 8042 PD Zwolle
  • 038 303 10 70
  • info@mixcom.nl
  • https://mixcom.nl