De innovatief vormgegeven borstel kent langere, dunnere borstelharen waarmee de gebruiker alle zijden van de tanden bereikt. Aquafresh lanceert de Between Teeth tandenborstel om poetsen eenvoudiger en effectiever te maken. De vormgeving is geïnspireerd door flosdraad en bereikt hiermee ook de moeilijk bereikbare plaatsen in de mond. Een deel van het floswerk is daarmee al voltooid. Overigens wordt flossen nog steeds aanbevolen. Mondhygiënisten merken dat juist bij die lastig te bereiken delen van het gebit problemen ontstaan. Anneke Hiensch, mondhygiëniste: “Dat heeft gevolgen voor de gezondheid van het gebit en de mond in het algemeen. Niet alleen tanden maar ook tandvlees heeft te lijden onder een onvoldoende reiniging. Binnen 24 uur wordt tandplak zo taai dat het moeilijk te verwijderen is. Het is dan ook van groot belang om tandplak regelmatig weg te poetsen, ook op de moeilijk bereikbare plaatsen.” Producent Aquafresh heeft zich de laatste tijd voortdurend gericht op het reinigen van de ruimten tussen de tanden en kiezen. Halverwege dit jaar kwam het bedrijf met de iso-active tandpasta in een can, die grondiger reinigt door de directe kracht van schuim. Deze Aquafresh iso-active foaming gel is een technologische doorbraak in mondverzorging. Om de bijzondere werking van het product te omschrijven is gekozen voor de naam Aquafresh iso-active foaming gel. Het woord ‘iso’ is afgeleid van het belangrijke ingrediënt isopentaan. Dit ingrediënt reageert op de temperatuur in de mond. Door de combinatie van poetsbewegingen en de warmte van de mond transformeert de gel tot een fijn schuim dat zich snel door de mond verspreidt. Zo worden snel moeilijk bereikbare plaatsen bereikt en tevens 25% meer bacteriën verwijderd dan bij gewone tandpasta. Het resultaat is een complete, effectieve mondverzorging en een frisse adem. De formule van de Aquafresh iso-active foaming gel heeft een verpakking nodig die het product tot gebruik onder druk houdt. Daarom zit het in een speciaal ontworpen can. Dit is voor een tandpasta een nieuwe verpakking. “Wij zien dat een optimale mondverzorging bereikt wordt door alle delen van de tand te poetsen”, vertelt medisch directeur Mignon van der Westerlaken van GlaxoSmithKline, producent van Aquafresh. “Tot voor kort richtten wij ons vooral op de kauwvlakken en zichtbare delen van tanden en kiezen. Steeds meer wordt duidelijk dat ook de tussenliggende ruimten moeten worden bereikt. Om die reden hebben wij de Between Teeth tandenborstel ontwikkeld. In Duitsland is deze nieuwe tandenborstel een groot succes. Daar hebben we inmiddels meer dan 3 miljoen borstels verkocht sinds de lancering in april van dit jaar. Wij verwachten dat Nederland hierin zal volgen.”
Bron: EXED®